მხოლოდ 1936 წლის ზაფხულის მიწურულს მომეცა შესაძლებლობა, დიდი ხნის ნანატრ წმინდა მიწას ვწვეოდი. ჩემთვის ერთობ საინტერესო იყო იმ ქვეყნის მონახულება, რომელიც კაცობრიობის საშინელი ტრაგედიებისა და უდიდესი მიღწევების მოწმე გახლდათ. ეს ქვეყანა მიზიდავდა არა მხოლოდ როგორც ბერს, არამედ როგროც ქრისტიანული ლიტერატურის ისტორიის მკვლევარსაც. მართლაც, პალესტინა განსაკუთრებით კი ბეთლემი, სადაც მაცხოვარი იშვა, იმ მეცნიერების აკვანიც იყო, რომელსაც მე წარმოვადგენ. 392 წელს სწორედ აქ დაწერა ნეტარმა იერონიმემ [1] პირველი გამოკვლევა ქრისტიანული ლიტერატურის ისტორიის დარგში. ამ მხარეში ცხოვრობდნენ დიდი ქრისტიანი მწერლები, რომელთა შრომის ნაყოფი და მიღწევები მთელი ეკლესისთვის სანიმუშო იყო. დაბოლოს, არანაკლებ მნიშვნელოვანია, რომ ამ ქვეყნით დაინტერესებული ვიყავი, როგორც ქართველი. მშვენიერი და წმინდა გადმოცემის მიხედვით, საქართველოს ურთიერთბა წმინდა მიწასთან ჩვენი უფლის, იესო ქრისტეს დროიდან იღებს სათავეს.[2] საქართველოში ქრისტიანობა იერუსალიმიდან შემოვიდა.[3] ამასთანავე, საქართველოში ოდითგანვე იერუსალიმის ეკლესიის ლიტურგიკული პრაქტიკა გამოიყენებოდა.[4] ადრეული ცნობები წმინდა მიწაზე ქართველი მომლოცველებსა და ქართულ მონასტრებზე მე-5 საუკუნით თარიღდება.[5]
ბერძნული საპატრიარქოს ბიბლიოთეკაში 162 ქართული ხელნაწერი იყო დაცული;[6] გარდა ამისა, როგორც წმინდა მიწაზე ნამყოფი ხალხის გადმოცემებიდან ვიცით, პალესტინის სხვადასხვა მონასტერში უძველესი ქართული საბუთები ინახებოდა.[7] ამიტომ ნამდვილად ღრდა, რომ გემში ჩავმჯდარიყავი და გეზი ამეღო წმინდა მიწისკენ, რათა ეს ყველაფერი მენახა, ფოტოსურათები გადამეღო და შემესწავლა. არეული დრო იყო. არაბებსა და ებრაელებს შორის გაჩაღებული მტრობა მუშაობაში ხელს მიშლიდა. ეს კონფლიქტი განსაკუთრებით ერთი ადგილიდან მეორეზე გადაადგილებისას მაბრკოლებდა. მაგრამ მაინც შევძელი, რომ თითქმის ყველგან მოვხვედრილიყავი, თუმცა დაგეგმილი სამი თვის ნაცვლად, ორი თვე ვიმოგზაურე. დარჩენი დრო, ანუ სამი კვირა, სირიაში გავატარე და ეს დრო ჩემი სამუშაოსთვის კარგად გამოვიყენე. მართლაც, კონფლიქტის გამო იქ უჩვეულო ატმოსფერო სუფევდა. ამ განსაკუთრებულ ვითარებაში ბევრ ისეთ საკითხზე დაფიქრება მომიხდა, რაზედაც ფიქრი მშვიდობიანობის ჟამს აზრად არ მომივიდოდა.
ცნობილია, რომ ადამიანი საფრთხისას უფრო ადვილად ამჟღავნებს თავის ხასიათს და გულს უხსნის ხოლმე იმას, ვისაც მიენდობა, ან იმას, ვისგანაც დახმარებასა თუ თანადგომას მოელის. ამგვარ ვითარებაში უფრო ავლენს მადლიერების გრძნობას, თუმცაღა ბუნებით ნაკლებად მიმნდობია.
ვარშავიდან 29 ივნისს, ორშაბათს, წამოვედი. კოლომიაში ვესტუმრე ქართველ პორუჩის, ვისთან ერთადაც თბილისის სასულიერო სემინარიაში ვსწავლობდი. თვრამეტი წელი იყო, რაც არ მენახა. ოთხშაბათს, 1 ივლისს, ჩავჯექი ხაიფასკენ მიმავალ გემში, რომელსაც „პოლონია“ ერქვა. მგზავრთა შორის პოლონელი მასწავლებლების ჯგუფი იყო. სამი კვირით მიდიოდნენ პალესტინის, სირიისა და ეგვიპტის დასათვალიერებლად. სხვა მგზავრებს ეტყობოდათ, რომ მარტონი იყვნენ სამოგზაუროდ წამოსულნი. კოლომიიდან მიმავალ მატარებელში ერთი კცი გავიცანი, ვისაც დიდად ვემადლიერები. მიი რჩევა ხაიფაში ძალიან გამომადგა. ებრაელი იყო, მაგრამ ამას ყველას უმალავდა (მათ შორის, მეც).
გემი სავსე იყო ებრაელი ემიგრანტებით, რომელნიც პალეტინაში სხვადასხვა ქვეყნიდან მოდიოდნენ. განსაკუთრებით ბევრნი პოლონეთიდან იყვნენ წამოსულნი.
წიგნიდან: იერიქონის ვარდები, წმინდა გრიგოლ ფერაძე
შენიშვნა: პოსტის სათაური არ შეესაბამება წიგნის ავტორისეულ სათაურს. პოსტის სათაური არის პოსტის ავტორის მიერ თემატურად შერჩეული სათაური
[1] ნეტარი იერონიმე სტრიდონელი (345-420) - ეკლესიის მამა, ბიბლიოლოგი. მისი ხსენების დღეა 30 სექტემბერი.
[2] უძველესი ქართული წყაროების - „მოქცევაი ქართლისაი“ და „ქართლის ცხოვრების“ (VII-XI სს) - ცნობით, ელია წინასწარმეტყველის ხალენი და უფლის კვართი საქართველოში, მცხეთაშია დაფლული. იხ. „მოქცევაი ქართლისაი“, ძველი ქართული აგიოგრაფიული ლიტერატურის ძეგლები, 1, ილ. აბულაძის რედაქციით, თბილისი, 1963, გვ. 127-128, 130; „ქართლის ცხოვრება“, ს. ყაუხჩიშვილის რედაქციით, ტ. 1, თბილისი, 1955, გვ. 107-108.
[3] К вопросу об иерусалимском происхождении грузинской церкви, ეტიუდები ძელი ქართული ლიტერატურის ისტორიიდან, ტ. IV, თბილისი, 1957, გვ. 358-363.
[4] დაემატება...
[5] დაემატება...
[6] Ал. Цагарели, Памятники, გვ. 143-194
[7] Ал. Цагарели, Памятники, გვ. 1-142; ნ. მარი, იერუსალიმის ბერძნული საპატრიარქოს წიგნსაცავის ქართული ხელნაწერების მოკლე აღწერილობა, დასაბეჭდად მოამზადა ელ. მეტრეველმა, თბილისი, 1965; გიორგი ავალიშვილი, მგაზვრობა თბილისიდან იერუსალიმამდე, ტექსტი გამოსაცემად მოამზადა, გამოკვლევა, ლექსიკონი და საძიებელი დაურთო ელ. მეტრეველმა, თბილისი, 1976
ტეგები: Qwelly, გრიგოლ_ფერაძე, დღიური, იერიქონის_ვარდები, ლიტერატურა
Welcome to
Qwelly
გამოაქვეყნა Violet VSM_მ.
თარიღი: ნოემბერი 24, 2025.
საათი: 11:30am
0 კომენტარი
0 მოწონება
According to a new comprehensive market analysis report by Reed Intelligence, the global Hydrogen Cyanide (HCN) market is projected to grow steadily from 2023 to 2031 at a compound annual growth rate (CAGR) of approximately 2.2 %. This growth is underpinned by strong demand in sodium and potassium cyanide…
გაგრძელება
გამოაქვეყნა Violet VSM_მ.
თარიღი: ნოემბერი 24, 2025.
საათი: 11:00am
0 კომენტარი
0 მოწონება
According to the latest report by Reed Intelligence, the global azimuth thrusters market is projected to witness robust expansion over the forecast period.
Market Size – Base Year & Forecast Year
In the base year 2023, the global is valued and is forecast to grow through 2031 at an approximate compound annual growth rate (CAGR) of 8%.
გამოაქვეყნა Violet VSM_მ.
თარიღი: ნოემბერი 24, 2025.
საათი: 10:30am
0 კომენტარი
0 მოწონება
A new comprehensive report by Reed Intelligence reveals that the global electric fencing market is projected to expand at a compound annual growth rate (CAGR) of approximately 5.5% between 2023 (base…
გაგრძელება
გამოაქვეყნა Karmasaylor_მ.
თარიღი: ნოემბერი 20, 2025.
საათი: 10:00am
0 კომენტარი
0 მოწონება
In , stamina is the silent engine behind every action—whether you're dodging an overhead slam, sprinting into battle, or chaining attacks together. The Viridian Amber Medallion +3 dramatically increases your maximum stamina, making it a top-tier talisman for a wide range of builds. However, simply equipping it isn't enough. To unlock its full potential, you need to integrate it strategically into your build and combat approach.
Here's how to get the most out of this potent…
გაგრძელება
© 2025 George.
•